söndag 29 juni 2008


I Fredags var det hög tid för ännu en omgång av Ludvikafesten.

Och trots mitt grunnande och trots min oro över hur saker och ting skulle te sig under kvällen så var det bestämt att jag skulle träffa Maria och ha kul med henne.

Jag är ju som jag är och hade mina lite sämre tankar om hur kvällen skulle vara.


Innan jag kom in till stan var det stressigt. Elliot skulle till veterinären för sin vaccination. Och jag krånglade till det så att jag var tvungen att hämta saker i sunnansjö 45 minuter innan Elliot skulle vara vid veterinären. så det blev att stampa gasen i botten. Vi kom till veterinären, Elliot fick sin vaccination och godis och sen bar det iväg hem. åkte bussen in till stan.


Maria och jag köpte varsin sallad från Torino och sen åkte vi hem till henne.

Spelade kort, drack passoa o käkade såklart.

Sen gick vi ut, hittade ett mysigt ställe där vi slog oss ner en stund.

Klockan tickade iväg och det blev dags för oss att bege oss mot stan, för att se Pain på scenen.


I min väntan slog blixten ner,

blixten kom lika oväntat som den alltid gör.

Kom igen och slå mig med häpnad!


Nu är det läggdags som gäller.

Ta hand om er.

godnatt.

Inga kommentarer: