tisdag 22 september 2015

Kom aldrig i gång.

Dagen kom aldrig riktigt igång, fast det var nog jag som aldrig riktigt kom i gång. Jag har onekligen varit seg i dag. Enda jag gjort är att vara till mosters gryn. Hon ger mig så mycket utan att veta om det. Hon ger mig alltid ett leende på läpparna, får mig att glömma alla konstigheter som pågår runtomkring. Någon nytta har jag tänkt göra idag, eftersom det kliar i min rastlösa kropp. Det blir ingen träning i dag, det måste få vara lite vila också. Så träningen får bli i morgon. I stället ska klädhögen som väntar på mig få sig en omgång. Ska vika och lägga undan den. Sen dammsuga. Med musik så kommer dessa sysslor faktiskt vara roligt.


Så desperat, vännen. 
Sluta nu vännen. 
Jag förstår vännen.
Finaste vännen.
Vännen finns överallt, eller är det ett överdrivet användande av ordet "vän" i ett försök att bevisa något? Jag är inte lättlurad. 




Inga kommentarer: