måndag 12 oktober 2015

Färgklick i det som är svart och vitt.

Bryta negativa trender eller ränder kanske man ska säga. Det färgas svart och vitt hejvilt och det behövs lite färg emellanåt. Hösten är full av färger, man måste bara öppna ögonen och se. Har varit på läkarbesök nu på morgonen. Hur det gick? Mjaa, sakta men säkert? En sak i taget? Ungefär så. Utredningar och blodprover och andra vidunderliga saker som ska funderas på, tänkas på och kanske genomföras. Jag försöker att inte måla allt svart och vitt, försöker ha lite färg med i bilden, så jag väljer att ha tilltro. Tiden lär utvisa vad det blir av det hela.

Även om det är riktigt motigt i dag, no need telling why, så ska jag ändå ut och gå, det behöver inte gå fort, även om min hjärna väldigt gärna vill ställa in sig på att köra stenhårt, så får jag behärska mig och ta det för vad det är, ett tillfälle där jag vinner över det som är runomkring, helt klart en färgklick kring allt som är svart och vitt.

Inga kommentarer: