torsdag 17 mars 2011

17 mar - sjuk vård

Den här dagen är inte alls bra, på något vis! Jag känner mig vrång och irriterad. Främst är jag irriterad på sjuk vården, nej, inge fel där inte, ingen särskrivning. Det ska stå sjuk vård. För det är precis vad det är,det känns som att det bara är deras ord som gäller, men vad hände med individen då? Jag som individ har tydligen ingenting att säga till om, proverna talar för sig själv och läkarna memorerar det i stället för att lyssna på individen. Men jag då?

Många gånger känner jag att jag inte orkar mer, att jag får fortsätta ha det så här i det tysta, medan jag andra gånger, som nu, idag, känner rejäl irritation över hur sjuk vården är, hur det har varit tidigare kan jag inte ge mig in i.
Jag tänker inte ge mig förrens jag tillsammans med en läkare kommer fram till en fungerande plan över vad som skall (och kommer att) göras!


Inga kommentarer: