måndag 7 mars 2011

7 mar - falu lasarett

Dagen har bara rusat iväg. Jag har faktiskt varit iväg till falun idag, helt oväntat. De ringde från falu lasarett idag och bad mig komma idag kl 11. Snabba ryck gjorde jag mig ordning, såklart med världens magknip!! Hade inte fått mycket information om vad som skulle hända där!

Men jag åker iväg ändå, får leta efter parkeringsplats en liten stund och sen slurpa i mig måltidsersättning för jag hann absolut inte äta någon frukost imorse, inte det lättaste att hitta inne på lasarettet heller, men eftersom att jag har varit där en gång tidigare (i december) så hade jag ändå någelunda bra koll på vart jag skulle. Väl där fick jag vänta ett par minuter, tillräckligt länge för att jag skulle hinna bli nervös och få magknip.. Men så fick jag komma in på rummet och får träffa en trevlig läkare; Arne! Gillar Arne! Han förklarar att de ska sticka mig med en nål lite här och där i båda armarna, fiiiine säger jag och tänker att det här är ju lätt som en plätt...

Men det är ingen liten nål, faktiskt obehagligt lång nål och ja, den användes väldigt väl, stod en sköterska med som "duttade" med en papperstuss och plåstrade om mig efter varje nål-stick. Så nu sitter jag här, med typ femtioelva nålstick med plåster på.. Och inväntar provsvar. Weird upplevelse, har typ som "blodbubblor" under huden på vissa stick-ställen...

Efter falun åkte jag till Farfar för att kolla till honom, han var sjukt upptagen tydligen, för han gjorde ALLT annat än att sitta ner och prata med mig..

Nya tankar och funderingar kommer till mig. Vad är egentligen meningen med det här?

Inga kommentarer: