lördag 6 november 2010

6 nov - update!

Flytten är avklarad och jag har äntligen lite lugn och ro. Känns skönt med ny lägenhet. "A fresh start." Jag måste erkänna att i början kändes det väldigt konstigt och osannolikt att jag skulle trivas. men jag gör det mer och mer, men det är ovant. Jag jämför den här lägenheten med min tidigare lägenhet och det är väldigt dumt. För de är inte direkt lika i planlösning. Den här är snäppet mindre, men större kök men mindre badrum. Men det går bra.. så länge jag inte jämför, men det är svårt att låta bli.

Hämtade sofia i örebro i tisdags, så nu är hon på hemmaplan igen. Var in på marieberg och kom ut med ett par häärliga sportbyxor från H&M, gryyymt sköna! och för ynka 200 kronor! som hittat för mig! Har varit en del vid farfar, tidigare idag var jag dit för att hjälpa honom med granris till farmors grav och den andra familjegraven. Jag är så slug så jag lyckades fixa granris utan att farfar behövde gå ut i skogen vilket var förjävla skönt att slippa vara med om den pärsen. Var även med till kyrkan och gravarna för att hjälpa farfar med granris och lyktor, det är en lång process det där och envisare farfar får man leta efter! Men jag fixade det, med lite tur!

Nu ska jag fortsätta filmen jag kollade på och hoppas att Cilla orkar med en liten pratsväng på stan. Godnatt förövrigt. Bjuder på en polisbild från min utsiktsplats...

Inga kommentarer: