söndag 23 oktober 2011

23 okt - Fyra år sen.

Årsdagen idag. egentligen ingenting att skriva om men ändå så är det ju det. För det är årsdagen för något som faktiskt förändrade mitt liv. För 4 år sen just idag var jag med i en bilolycka. För den lyckliga sate som har följt min blogg länge så vet den lycklige saten redan om det här, så det här kanske blir ett uttjatat inlägg. läs vidare på egen risk säger jag..

vid den här tiden för fyra år sen (jag kan inte förstå att det har gått FYRA år!) låg jag på avdelning 11 på falu lasarett efter att först ha kommit in akut med ambulans efter att ha blivit påkörd bakifrån i Borlänge..

Bild från DT.se
Det är bilen jag färdades i, även mig räddningstjänsten håller på att få ut från bilen.
Egen bild. Från när jag fick komma upp på avdelning 11

Olyckan förändrade mitt liv, jag är mycket mer medveten om att inte ta saker och ting för givet. för det mesta i alla fall, det händer att jag glömmer bort det ibland, men jag har smärtan i nacken som påminner mig lite då och då. Jag överlever.

Inga kommentarer: