onsdag 24 oktober 2012

24 okt - mindre snäll människa?

Jag trodde att hon var en snäll människa. 
Inte sådär vrång och ja, hmm.. det verkar som att hon är petig.
Sur när hon inte får som hon vill, vilket hon oftast tycks få i alla fall? 
Vrång och konstig när hon känner eller upplever att saker och ting inte går som hon vill. 
Eller när folk inte gör det hon tycks förvänta sig av folk. 

Jag kan inte rå för det, men jag blir att fundera över detta. kanske det är så att detta är något jag borde fundera över. Jag menar, för min egen självinsikts skull.. 
Har hon alltid varit så här? Alltså, i djupet av det som utgör henne som individ, har hon alltid varit på det här viset? Eller har hon blivit sån nu? och om det är så att hon blivit sån nu undrar jag såklart varför och hur det kommer sig att hon gått och blivit en mindre snäll människa. Eller, ja, om hon alltid varit en mindre snäll människa. 

Jag som trodde att hon var en snäll människa. 

Inga kommentarer: