måndag 10 december 2012

10 dec - helgens glädje och sorg.

Helgen har varit mycket upp och ner, glädje och sorg. Skratt och ja även tårar. I lördags fick jag reda på att R har somnat in. Det var väntat men det gör ändå ont, jag hoppas han slapp ha ont. Senare fick jag även veta att Bosse också fått somna in till följd av att R somnat in för alltid. Det får en verkligen att tänka på vad man har här och nu. Men till R och Bosse; Vila i frid, ni finns i mina tankar.. Och om det inte är för mycket begärt, hälsa till farmor och mormor att jag älskar dem in i det sista och att de finns i mina tankar!

Det glädjande i helgen har varit människorna omkring mig, allra helst Fredrik, brorsan, Cilla och älskade älskade hunden Elliot. Han gör alltid att man får ett leende på läpparna med sina tokigheter! Han ska jag hämta i morgon, vi ska göra massa busiga saker, ut och gå, han ska få springa fritt och bara skälla på rackorna och jag ska jaga honom som han tycks gilla så mycket och så ska han få jaga mig som han tycks gilla lika mycket som han tycks gilla att bli jagad. Och jag ska skämma bort honom, med godis och leksaker och så mycket kärlek. För att jag kan, för det som finns och är, här och nu. 

Inga kommentarer: