fredag 7 december 2012

7 dec - Jag gillar att sova - när jag väl får det.

Om man inte måste, så låt bli att smsa, ringa eller liknande till mig på förmiddagarna, allra helst tidig morgon då jag verkligen försöker sova.

Det här är inte lätt, jag är envis och vill ha saker och ting på mitt sätt, för det är så det alltid har varit. Mer eller mindre. Jag gillar veeeerkligen att sova om nätterna, men för ungefär fem år sen förändrades det. Jag har svårt att sova om nätterna på grund av en del orsaker relaterat till en bilolycka som jag var med i för fem år sen. Sen dess har jag alltså haft svårt att sova periodvis. Ibland är det kortare perioder på kanske en eller två veckor, och ibland håller det i sig längre, månader. Vilket det gör just nu. Det kan ju såklart inte alla veta, vilket jag förstår fullkomligt.

Men, såvida ni inte har en kris eller inte kan ringa eller smsa senare till mig så snälla, låt mig vara tidiga morgnar och förmiddagar eftersom jag genom mitt pluggande (distans) kan välja mina tider ganska så flexibelt, jag brukar då föredra att sova lite längre än till 7 på morgnarna på grund av att det händer att jag somnar sent om nätterna. Jag säger inte att man inte får höra av sig till mig, men fyfan det är inte lätt när man inte får sova. Och ja, stänga av telefonen vore ju verkligen en bra ide. Men, det finns samtal JAG inte KAN missa, och de kan komma när som liksom! Och sen det där att jag är envis, ska jag behöva ha telefonen avstängd för att få försöka sova? Nej säger min envishet, så vi försöker så här i stället!

Inga kommentarer: