onsdag 26 december 2012

26 dec - Humörpiska.

Julen har kommit och gått sen jag skrev sist.. Idag är det annandag jul och jag är trött trött och åter trött. Och det börjar bli rejält tjatigt nu, men jag har ont ont och åter ont likaväl som jag är tröttare än tröttast. Men julen har i alla fall varit trevlig, även om jag inte varit på bästa humöret. Ovanligt snäll måste jag ha varit i år för många paket fick jag! pyjamas, finfin mössa och presentkort med mera! Det piggar såklart upp, men humöret har trots underbara julen och julklappar och älskade familjen mestadels varit nedåt. Vet inte riktigt varför, men det ska förhoppningsvis bli bättre. Sitter i min lägenhet as we speak och "frostar av" mig lite haha. rent humörmässigt alltså. I min ensamhet så inte andra ska bli drabbade av mitt konstiga humör som går som en jävla piska.

Men, på lördag vankas resa uppåt i landet, det var längesedan jag åkte norrut, sist var nog när jag åkte till Umeå, och det är över ett år sedan. Men i alla fall, denna gång beger jag mig tillsammans med några goa människor till fjällen, närmare bestämt Lofsdalen. I en hel vecka, eller ja, nästan en vecka, måste åka hem tidigare än vad det var tänkt för att hinna med en begravning. Sorgligt men så är det. Vill inte gå på fler begravningar, de är så fruktansvärt jobbiga, gick på en begravning i fredags, För Rune. Jag trodde inte att den skulle bli så jobbig, för jag tänkte att jag redan har varit ledsen och "sörjt" Rune, men där trodde jag helt fel, jag bröt såklart ihop när det var 15 minuter kvar av begravningscermonin. Omständigheter kring det också såklart. 
Vila i frid nu Rune. 

Men nu ska jag göra mig i ordning för att fira jul för tredje dagen i rad, jag ska vara ärlig, och säga att jag börjar bli rejält trött på julen nu faktiskt. Jag brukar aldrig bli trött på julen, och brukar aldrig vilja att den ska ta slut, men nu vill jag det. Suck. Senare i veckan (fyfan redan onsdag i dag, tiden går fort!!) är det dags att lasta skoter gånger flera, packa resväskan och på lördag beger vi oss upp mot Lofsdalen då.. 
 

Inga kommentarer: