måndag 3 december 2012

3 dec - Inte bara pest och pina!

Stressig dag. Möte med skolgruppen angående grupparbetet på morgonen, sen tänkte jag hinna med en snabb sväng hos Johanna (var alldeles för längesedan) innan jag skulle åka och hämta Elliot som var hos mamma. Plockar ihop mig och sätter mig i bilen, startar bilen och får stå och skrapa rutor i vad som känns som en evighet innan jag får sätta mig i bilen igen och brumma iväg. Trodde jag ja. När jag sätter mig i bilen lyser en lampa, alldeles illröd. Faaaaaaan. tänkte jag, kollade snabbt upp lampan som jag tyckte jag kände igen men kunde inte riktigt placera, så lika bra att kolla upp den tänkte jag...

Det visade sig vara "bromsvätskenivå"-lampan som lyste. Och DÄR tog mina planer stopp. Ingen ide att åka någonstans när den lampan lyser i bilen. Jag gick in och väckte Fredrik (taskig jag är) som kom ut och hjälpte mig. Han måste ha magiska fingrar för efter bara ett par minuter så hade han fixat problemet! Problemet med att den lampan lyser hade jag förra året också när det var så kallt som det var i morse (20 minusgrader), så det var väl troligtvis kylan som var problemet, för bromsvätska hade jag i bilen så det var inte problemet! Med det löst så kunde jag åka iväg för en snabbvisit hos Johanna, åka och hämta Elliot och sen vidare in till stan utan några som helt problem!




Jag och Anna var iväg en sväng idag och på vägen hem åkte vi vid sjön och vi stannade till och tog några bilder, synd att jag inte hade systemkameran för trots att mobilen tar bra bilder så gör den inte den synen vi hade rättvisa! Vinter och kyla är inte bara pest och pina. Det är vackert, fint och alldeles breathtaking också!

Inga kommentarer: