måndag 17 januari 2011

17 jan - good day

Idag har varit en bra dag.

Bortsett från hur jag vaknade idag.. Vaknar av att nå karlar knackar på dörren! första svaga knackningarna jag hör ignorerar jag fullständigt.. Några sekunder går och det knackar igen, den här gången hårt, flera gånger, så jag flyger upp ur sängen och Elliot börjar gruffa, jag roffar åt mig morgonrocken och drar på mig den illa kvickt och låser upp dörren och ställer upp den lite på glänt.. "vem fan är det som väcker mig" tänker jag, "kanske fastighetsskötaren som inte har vett att ringa först?" fel fel fel, några karlar vill göra något med ventilation (lyssnar inte riktigt, är ju fan nyvaken) muttrar något om att de får väl komma in då.. dom frågar något om jag fått information om det här och jag svarar att jag inte fått veta något alls. Då ska dom helt plötsligt inte göra sin ventilations-grej och säger att de återkommer! Och så går dom! Va i????

Om dom trodde att jag tänkte sitta hemma hela dagen och vänta på att dom EVENTUELLT skulle komma tillbaka så trodde dom fel fel och åter feeeel. Jag gjorde min grej idag; Gick ut på en blöt promenad med Elliot, åkte vidare till mamma, donade och hade mig lite där, tog med mig min film/bok kartong som jag saknat sen jag flyttade men varit för lat (läs bekväm!!) för att ta med mig tidigare och sen fort som fan in till stan igen för en förbannat underbart grym fika-moment med Emilia! Drack dumt nog kaffe (som inte alls var så jävla gott) så nu blir jag väl vaken.. Ska ut en sväng nu tänkte jag och sen ska jag hämta Anabanana så hon slipper gå hem!

Hej från mig. Förresten, två långa inlägg på två dagar?? whats wrong?

Inga kommentarer: