söndag 13 februari 2011

13 feb - måsten, eller mås-sten?

En vecka sen senaste inlägget. Och varför det är så kanske det bara är jag som vet, eller kanske inte ens jag som vet. Nåja. Jag kan i alla fall berätta att veckan har gått både trögt och snabbt, dagarna måndag till onsdag gick förbaskat segt (fast ändå snabbt på nå vis för jag hann inte alls med det jag borde hunnit med) och torsdag till idag har gått alldeles för snabbt! Det är SÖNDAG idag och återigen önskar jag att det vore fredag, eller kanske till och med torsdag.

Lite nervig inför veckan som kommer, just för alla dessa "måsten", avskyr det ordet ibland.. ordet påminner lite om en mås, eller en "månsten", eller en mås-sten.. fast det kanske inte ens är ett ord, för vad skulle det då innebära? att det finns en sorts sten som ser ut som en mås? eller en mås som ser ut som en sten?
Intressant.. Njaa.. det är ju helt upp till betraktaren...eller.. öööh, läsaren.

"När man inte riktigt vet vad man ska säga så säger man: Ööööö och inte: Uuuuu."

Inga kommentarer: