tisdag 15 februari 2011

15 feb - sjukvården = sjuk vård?

Jag brukar inte vara den som klagar på sjukvården i och med att jag delvis känner mig som en del av sjukvården, Eller i alla fall har varit en del av sjukvården då jag jobbade inom landstinget. Men idag ska jag klaga, För läkaren jag fick (o)turen att träffa tycks vara en dum en. Varför träffar man aldrig läkare som faktiskt vill engagera sig i patienterna? Har dom tröttnat på läkaryrket eller handlar det bara om pengarna? Jag är i alla fall trött på att bli hunsad omkring när det gäller min nacke, i dag fick jag höra en ny variant till varför jag har de problemen jag har... mycket underhållande. Jag var inne hos läkaren i kanske 2 minuter och jag hann knappt tänka, inte mycket att svara på heller, veva lite med armen hit och så vevande med andra armen, tryck tryck i nacken samtidigt som läkaren säger "där har du väl inte ont".. det var ingen fråga, det var ett konstaterande, vilket han omöjligtvis kan veta.

Resulterade i att jag ska på röntgen och de tog blodprover.

I morgon blir det blodcentralen för att se om jag kan få bli blodgivare igen, mina blodkärl är ju som sagt var lite blyga av sig så det kan ju bli intressant!

Inga kommentarer: