måndag 28 februari 2011

28 feb - Långt äventyrsinlägg!

Idag har det verkligen varit äventyr. Jag och sis sofia bestämde oss för att åka och hälsa på hos farfar, avfartsvägen ner till farfar är en liten skogs-/grusväg med små mötesplatser längs vägen till farfars hus i princip mitt i byn. När vi hade kommit halvvägs nerför den lilla skogs-/grusvägen kom vi inte längre, det stod en stor timmerlastbil och lassade timmer, Den var visserligen nästan klar, men det stod två bilar framför oss och väntade, så vi fick också ställa oss och vänta...

Vi funderade högljutt om HUR vi skulle ta oss förbi den där timmerlastbilen utan att behöva backa, och jag menade prompt att jag skulle då minsann INTE backa hela vägen upp till landsvägen bara för att den där lastbilen är så dum att den står och lassar ved mitt på dagen på en någorlunda trafikerad byväg.

Efter att vi har väntat ett tag få vi en bil bakom oss, en bil med släpkärra. Ooops! För det slutar såklart med att vi får börja backa för att timmerbilen ska kunna ta sig någonstans, den står i nedförs lutning så vi förstår ju att vi ska få backa. Sofia får gå ur bilen och förklara för dom bakom oss att de måste börja backa för att det står en timmerbil som måste förbi, de som sitter i bilen bakom blir sura och det går ut på sofia, För hallå, hur ska dom kunna backa med en släpkärra???? Vi backar och backar, till slut så ser jag hur bilen framför mig kör framåt i stället så jag gör detsamma, Med mycket liten marginal har lastbilen lyckats flytta sig så pass nära vänstra kanten (min vänstra) så att vi kan passera med mini-marginal! Det bilen framför oss inte hinner reagera på är att det har stått en bil BAKOM timmerlastbilen och som har bråttom iväg, så bilen framför oss åker ner med framdelen av bilen i den något djupa snön...

Som TUR är finns ju jag.. Och sofia! Så vi erbjuder oss att hjälpa dom och vips så har jag gjort min första "få-upp-bil-från-snöigt-dike-räddning"! Jag gillar verkligen subban! Hon är bra hon, med lågväxlar som gör att hon enkelt kan få upp andra bilar! LIKE LIKE!

Annars då? Det har verkligen rullat på idag, efter farfar så har vi rullat vidare till nyhammar, där lämnade jag sofia och elliot, för att rulla vidare till mammi. Och nu är jag hemma och har njutit av att kolla på film, Men som vanligt kan jag inte sitta still en hel film så nu sitter jag här och filmen når sitt slut när som helst..

Det blev visst ett långt inlägg, tror inte att jag tidigare skrivit ett sånt här långt inlägg..

Inga kommentarer: