söndag 26 juni 2011

26 jun - update!

nyser som en dåre idag.. hoppas det går över med en allergitablett..

En update över läget, midsommarafton var härlig. Åkte till farfar vid 1 tiden, förberedde middagen så gott det gick innan det var dags att gå ner till korsningen där alla som ville skulle mötas upp för att gå till ängen där midsommaren skulle firas!

Lagade mat hos farfar, och efter det så åkte jag och bror till våran morbror och hans fru en bit ifrån farfar. De har ett mysigt litet torp mitt i skogen.. helmysigt! Fick slåss lite med knotten men vi lyckades hitta ett sätt att hålla knotten borta någelunda i alla fall.. Vid 8tiden på kvällen var det dags för mig att bege mig mot stan för att jobba.. Åkte hem och bytte om till arbetskläder och fixade lite nattkäk. sen blev det nattjobb heeela natten!

Det var suveränt skönt att få sova i går morse efter att jag gått av jobbet.. sov lite för länge, men det var ju alldeles ljuvligt skönt.. inte för varmt, inte för kallt.. inge oljud som störde (trots att jag hörde en gräsklippare så störde jag mig inte på den) och en skön säng.. härligt!

När jag väl fått upp mig själv ur sängen så åkte jag och Elliot in till stan igen.. och sov lite till. haha bedrövligt men sant! Såklart innebar ju det att nattsömnen blev lidande. Men en nattdejt med L och lite filmkollandes så kom sömnen igen! efter 3. Skönt att inte vända alltför mycket på dygnet...

Nu ska jag frisera Elliot lite. Han har blivit lite för långhårig i ansiktet.. vill inte att de där fästingarna ska sätta sig på honom! huuvva!

Inga kommentarer: