söndag 12 oktober 2008

blåslagen.

Söndag. sista dagen på veckan och sista dagen på helgen.
Helgen har varit skön. Har varit ute i nyhammar, närmare bestämt i Norrbo.
Helgen började i Fredags med att jag och morbror Göran fick för oss att gå från Blötberget till Ludvika, vilket är en rejäl promenad på ungefär 1,1 mil (via gång/cykelbanan). Sen åt vi i stan och sen tog vi bussen tillbaks till blötberget. Sen blev det till att göra sig i ordning, för mammi var snäll o skjutsade mig till Norrbo. Det blev en lugn kväll med kortspel och lite irish coffee.

På lördagen så åkte vi till mitt eviga paradis, Gjorde rent gräsklipparen för att sen ställa in din över vintern, det gick ju bra. och var relativt roligt också! haha. Men sen kom vi till de lite tuffare uppgiften. Att såga ved och lägga in i vedbon.
Efter ett tag så var det nååågon som blev klantig (inte jag!) och lyckades omedvetet(?) kasta ett vedträ å mitt finger! Vilket idag (söndag) resulterat i ett rejält svullet finger, som är ganska blåslaget och kan knappt röra det utan att det gör ont! snyft.
Fick i alla fall avreagera mig genom att kasta vedträn i vedbon! ;)
Kom hem, lite väl sent enligt mig.
Åt mat, good mat- grillad fläskfile/fläskkotlett och potatisgratäng! MUMS!
Spelade lite kort och drack lite vin.
Kanske därför jag känner mig så trött idag?! haha. Nää, det är nog övergående.
Funderar starkt på att gå ner och äta lite frukost, men det är nå främmande människor här och bläää vad drygt med såna en söndagmorgon, känner inte för att vara direkt trevlig.
Det visar sig vad som händer.

Bye.

Inga kommentarer: