söndag 19 oktober 2008

Work

Idag har jag jobbat, återigen har jag jobbat kväll.. Faktiskt rogivande, men nu kommer jag inte kunna sova för jag har druckit kaffe och är uppe ivarv efter hela kvällen. När jag jobbat kväll brukar jag gå igenom kvällen som varit, vad jag gjort, om jag gjort något som inte gått sådär som jag tänkt mig, och hur jag kan göra den saken bättre nästa gång jag behöver göra det. Och sen saker som gått bra! De är rogivande att tänka på. Känner man att man gjort något bra.
Idag fick jag höra av en människa att han/hon ville dö. "jag vill dö" sa han/hon.
Inte lätt att veta vad man ska säga. Finns egentligen inte ord för det. Jag känner sådan empati för en människa som säger sig vilja dö. Speciellt om det är en äldre. Oftast har de minst en sjukdom som förföljer dem, ibland är de multisjuka, så man kan förstå dem.. De orkar liksom inte mer, och jag missunnar dem inte att få somna in...
Nog om det.

Har svårt att varva ner nu, kommer knappast kunna sova än på ett bra tag.
Ska skriva lite skit med folk på msn ett tag till, sen ska jag lägga mig och kolla på Charmed.
Även om jag inte kan sova så måste jag vila nacken.. för faaan va ont jag har i nacken! Usch!

Godnatt på er allihop.

Inga kommentarer: