söndag 12 april 2009

12 april - mamma <3

Det knyter sig i bröstet när jag tänker på vad min mamma betyder för mig. Ingen är perfekt, men mamma är toootalt underbar(när hon vill, eller hur mamma!! *blink blink*) I dag har varit en underbar dag, mamma ringde mig idag och frågade om jag ville komma o umgås med henne, självklart sa jag! blev såå enormt glad över att hon ringde!! Mammi var snäll o kom o hämtade mig. Vi åkte in på MM och köpte med oss fika, vi planerade en fika på altan i solen och värmen!

När vi kom till mammi så donade vi lite och sen blev det fika på altan, i solen och värmen. underbart, men... myggen har redan kommit!! förvånad jag blev, de där satarna är kvicka! Meen de var inga större problem, hade för trevligt med mammi för att bry mig speciellt mycket om de där myggen.. haha. Utöver fikande så hängde vi tvätt ute i solen, åt mat, färgade håret på mammi och busade med Lillan(grannens hund).

O en liten lustig sak, igår hade jag besök av Emilia och Devin, sötnosarna. Jag sa till Emilia att jag hade irriterande tyckningar i mitt vänstra öga, o Emilia säger; " aah, det betyder att du ska träffa någon som du inte träffat på länge." O bannemig Emilia hade rätt!! Idag när jag var vid mamma så kommer morbror Bengan å hälsar på! Jag har inte träffat Bengt-olof på säkert 6 månader! Så det var trevligt! bjöd honom på fika! Det var han värd. Hihi.

Mamma skjutsade hem mig på mot kvällningen, Sen jag kom hem har jag lagat lite mat, varit ute o gått, handlat lite småsaker, och erbjudit mig att vara Devin-vakt ifall Tim och Emilia skulle vilja ta igen sig, så nu vet ni att jag finns här om ni skulle behöva lite vila!

Nu ska jag ta o lägga mig och kolla på förhäxad tror jag, eller eventuellt lägga mig i sängen o läsa!
På återskrivande!
Godnatt.

Inga kommentarer: