lördag 4 september 2010

4 sep - gårdagens bilåkande..

Jag önskar nästan att jag kunde ta min bild som jag har i huvudet och visa här på bloggen.. För igår hände något jag aldrig varit med om förrut.. Jag mötte en bil på en 70 väg som hade släpkärra på och släpkärran var lastad med någon sorts tank. Inge större konstigheter med det, men saken var den att han hade ännu mer i släptåg..

Det påminde om en orm, lång och slingrandes följde med bilen med släp, problemet var ju bara den att den var ganska out of control och "ormen" som visade sig vara en slang, for rakt mot mig, såg att min bror som körde bilen framför sig(som också hade släpkärra men med gräsklippare på släpkärran) fick väja rejält för vad som kom slingrandes i full fart på vägen..

Jag hann inte alls tänka så mycket bara något i stil med " vafan, är det en orm? neee, nå gummiaktigt? jaaa, KOOODUNK... Vaaaafaan är du dumihuvudet EN SLANG?! Jävla pucko."

Jaa något i den stilen tänkte jag, såg att han som körde "slangbilen" blev lite chockad han också, men jag saktade in för att jag skulle göra en högersväng, svänger höger och då stannar min bror på sidan av vägen. Det slutar med att vi åker ifatt den där personen med slangsläpet och pratar med honom om vad som hände. Det ligger vatten över hela vägen, jag fick slangen i mitt vänstra däck vilket resulterade i att jag körde sönder slangen och därmed vatten över vägen...

Det slog mig inte förens ett bra tag efteråt att det hade kunnat gått riktigt illa.. Slangen hade kunnat lindat in sig i däcket på min bil och ställt till det.. Jag såg i sidospegeln att hans last rörde på sig samtidigt som jag fick slangen i däcket... Fan va läskigt..

Inga kommentarer: