tisdag 19 juli 2011

19 jul - vad har jag lärt mig idag?


Har hört att man lär sig något nytt varje dag, kom att tänka på det på ett litet slingrigt tankespår. Det hela började med att jag har kommit underfull med att det är något som är fel på min stationära dator, suck tänker jag och känner att jag verkligen inte orkar med datakrångel, och för den delen, så kan jag väldigt lite om hur man löser diverse krångel med en dator. Såå, jag kom på den briljanta tanken att tobias, min bror får hjälpa mig...

MEN, nu kommer jag till dilemmat av mitt slingriga tankespår, TÄNK om (God forbid) jag skulle på något vis, förlora min bror? Den tanken är såklart fruktansvärt hemsk och får det nästan att tåras i ögonen på mig bara av den flyktiga tanken, men, om så skulle bli fallet tänker jag, vem ska hjälpa mig att lösa mitt datakrångel? Eftersom jag hittills bara har lämpat över krånglet till min bror när krånglet har uppdagats och så har han fått fixa krånglet åt mig, i stället för att plocka ur alla kablar och sladdar och allt det som hör en dator till och ta den med mig till tobias och be honom visa mig vad som är fel och vad jag ska göra.
Det jag menar är att jag uppskattar och älskar min bror så obeskrivligt mycket att istället för att lämpa över mitt datakrångel på honom skulle jag kunna lära mig av honom i stället..
Och det vore väl sååååå mycket bättre.
Så frågan jag ställer mig själv; Vad har jag lärt mig idag?

Inga kommentarer: