måndag 24 september 2012

24 sep - nöjd, men oron överskuggar.

Fyfan, idag känner jag mig jävligt duktig. Jag fick VG i voicethred grejen vi gjorde förra veckan (den uppgiften har vi varje vecka, då vi lyssnar på ett engelskt videoklipp med folk som pratar om deras åkomma; ex anorexia, lungcancer.. O sen ska vi prata om detta klipp, med medicinska termer som vi har för gällande vecka samt baka ihop det med klippet. Röd tråd är viktigt.) Så där är jag väldigt nöjd för det är fan inte lätt alla gånger. Och jag personligen tycker tyvärr att det är en väldigt tråkig uppgift. Och så är det så att vi varje fredag har prov i den engelska delen av medicinsk terminologi kursen, och fredagens test förra veckan resulterade även det i VG! Nöjd? Jaaaa faktiskt! En bra och givande vecka med andra ord!

För övrigt kan nämnas att det har varit fullt upp i helgen, mycket tankar kring Farfar eftersom att han i Fredags blev inlagd på lasarett i Falun. Så oron finns där hela tiden. Tänker på farfar stup i kvarten, så det är svårt med koncentrationen.. Hur ska veckan gå?!

Inga kommentarer: