torsdag 27 september 2012

27 sep - Min dag!

Då var det dags igen då.. Min dag, min födelsedag.. Den har gått otroligt fort. Dagen har bara svischat förbi och nu har klockan hunnit bli över nio på kvällen. Sov hos mammsen natten till i dag dels för att Sofia och Elliot kom till mamma sent i går kväll och jag har saknat dom så mycket så jag kunde inte bara åka hem. O så var det väl det vanliga. krångel med nacken. Men i morse i alla fall, upp vid 9 tiden. Fick frukost på sängen (tack mammi) och så var det bara att göra sig klar för att åka till Norrbo och Ticko som behövde lite sällskap. När jag och Sofia var klara där så bar det iväg till Borlänge. Hann med lite shopping på kupolen också.. Köpte jättefina skor (för att kompensera för mina svarta pumps som är spårlöst borta buhuu) och så såklart vinterskor, som också de är väldigt fina! hihi. Men de lär jag ju vänta lite med innan jag kan använda. 

Vid halv tre i eftermiddags befann jag och Sofia oss i Falun, på avdelning 45 där farfar ligger inlagd. Dags för vårdplanering för honom. Kanske inte det roligaste att behöva ta itu med när man fyller år. Men så blev det och det är bara att ta itu med det! Dels för farfar skull och dels för min o min familjs skull. Det är jobbigt att vara så orolig för farfar. Så nu ska han få lite mer hjälp! Tack och lov!! 

Min födelsedagspresent från mig själv! haha 

Var klara i Falun vid 16 tiden. Bara att sätta sig i bilen och brumma iväg mot Ludvika för att hämta Anna där, samt att jag behövde hämta lite grejer i min lägenhet! Därifrån och vidare till Mammi för att fixa klart tårtan och allt nödvändigt. Seeeeen fick jag äntligen åka till Sunnansjö och bästa Fredrik! Och här är jag fortfarande.. Och tänker stanna här. Slutdestination för idag tamejtusan!! Mina syskon, mamma och även morbror bengan kom förbi i sunnansjö och fikade o tjålade lite tok. Fick fina presenter också! Tack så jätte mycket! Älskar er hela högen! 

Puss och godnatt! 

Inga kommentarer: