tisdag 30 juni 2009

30 juni - Måndag

Måndagen har varit riktigt rejält varm! Fick besök av Mammi och Anna på förmiddagen, trodde även att jag skulle få besök av lillebror, men så blev det inte. Mammi kom på besök för att hämta mig och Elliot, vi skulle med henne hem till Blötberget. Jag sa till mamma att jag måste in på apoteket först och köpa någon sorts allergi medicin. Sedan i går har jag varit nys-maskinen nummer 1. Men lite antihistamin sätter stopp för sådant! Så nu är jag en nys-fri människa! härligt. Efter att jag varit på apoteket kunde jag inte låta bli att gå in på Hemtex som har upp till 50 % sale!!! WOOHOO tänkte jag, nu ska jag äntligen gå in här och kolla om jag kan hitta något. Vilket jag naturligtvis gjorde. Jag hittade limegröna muggar som jag högg in på direkt! köpte fyra stycken sådana. Vilken tur för mig att det var rea på dem! så de kostade 19 kronor styck! så nästan halva priset på dem. Efter det lilla äventyret gick jag hem, mamma och Elliot väntade på mig. Mötte Anna i hissen(hon var på väg till mig igen). Det slutade med att vi allihopa gick ner på stan ytterligare en gång. Anna hade nämligen köpt en snygg väska som jag föll för pladask! Så jag var också tvungen att köpa en sådan!
Köpte väskan på Åhlens för 249 kronor!
Jag gillar verkligen väskan! Ganska stor och rymlig. så man får plats med mycket "bråte" i den!

Nu har mamma skjutsat in mig och Elliot till stan igen, är olidligt varmt hos mamma, vi kom fram till att det iprincip skulle vara omöjligt att sova där, och att det skulle vara svalare hos mig(vilket jag inte direkt kan hålla med om när jag nu sitter här i min lägenhet och halvt om halvt svettas!). haha!

Nu ska jag släcka ner här och lägga mig i sängen och läsa, sen är det läggdags. Ska absolut inte sova bort hela förmiddagen i morgon! neeej neej!

Inga kommentarer: