onsdag 1 juli 2009

1 juli - blommor, åska och tvätt!

Yes! Jag har äntligen köpt mig en blomma. Egentligen tre blommor men jag orkar inte ta kort på alla! och den här Orkidén är ändå snyggast av de blommorna jag köpte!

I dag har jag gjort en hel del faktiskt.. Sov tyvärr lite längre än jag tänkt, men det är som det är.. Missade en del av min tvätt-tid så jag bytte till en senare tid. Så förutom att tvätta mellan klockan 14.00-18.00 så har jag varit på stan. Köpte trosor och läppgloss på Lindex. Hade besök av Anna också en sväng innan hon skulle åka till Hedemora för att kolla på en bil som hon eventuellt skulle köpa. Annars har jag tagit reda på tvätten, diskat och småplockat lite här hemma.

Under tiden som jag sitter och skriver det här blogginlägget lyssnar jag på musik, och spanar ut genom fönstret av en ren tillfällighet, för att i nästa stund få PANIK! Det går en katt utanför fönstret!!! Inte så konstigt?? JOOO, för jag bor på 3:e våningen och det är inte varje dag man ser katter som går utanför fönstret! Jag kastar mig över fönstret och schasar undan Elliot som blivit eld och lågor över att jag hetsar till fönstret.. "ELLIOT GÅ UNDAN" halv gapar jag för jag vill inte skrämma katten! (TÄNK OM KATTEN BLEV RÄDD FÖR ELLIOT OCH FÖLL!!!) hemska tanke! jag lyckades schasa undan Elliot och grabba tag om katten och stänga igen fönstret.. Elliot ser att det är en kissekatt jag har i famnen och börjar genast gaffla och skutta (vill leka) medanstiden jag känner att katten sätter klorna i mig(stackars kisse). Slutar med att jag ytterligare schasar in Elliot i badrummet och släpper ner katten medans tiden jag klär på mig andra kläder för att gå ut och knacka dörr för att höra vem som äger katten. Elliot gläfsar inne i badrummet och katten svansar försiktigt runt i lägenheten med STOOOORA ögon. På med skorna och upp med katten i famnen. Öppnar dörren och där står det folk, jag hinner fråga " vet ni vems katten är?"... Det visar sig att folket som stod utanför min dörr ägde katten..

JISSES vad rädd jag blev! Det där är inte första gången jag räddar samma (???) katt från dess äventyr på 3:e våningen!

Nu ska jag fräsha upp mig lite och sen ut och gå en sista sväng med Elliotenkotten..
på åter skrivande!

Inga kommentarer: