söndag 22 augusti 2010

21 aug - Husmålning!

Har målat hus hos farfar hela dagen. Kul i början men ju längre tiden gick och färgen gick från färgburken till den fruktansvärt torra väggen så blev det väldigt tröttsamt, ja till och med tråkigt, och då får man inte glömma de ack så obligatoriska gnabben med syskonen! Och det allra jävligaste?? VI BLEV INTE ENS KLARA. Men det hade vi väl i och för sig inte ens förväntat oss att bli, så det innebär alltså att jag måste måla hus i morgon igen. Känner inte riktigt för det, men å andra sidan har jag kommit på mig själv med att bli väldigt rastlös så fort jag är ledig, Vilket jag tycker händer alltför sällan, men rastlöshet är en jobbig känsla. Så.. jag ska inte klaga över att jag ska måla hus. Det är ju för farfars skull i alla fall. Och huset blir såååå fint!

Och i morgon natt gör jag min sista natt på mitt vikariat, tyvärr har min kollega som jag skulle få åka med blivit sjuk så jag på biljakt! Som alltid sen jag flyttade från min lägenhet i stan. Men det löser sig väl! haha. Nu lite mer film sen sova!

Inga kommentarer: