onsdag 25 augusti 2010

25 aug - Dagen Ö!

Dagen har verkligen varit intressant idag. Vaknade tidigt eftersom jag ställt larmet på telefonen. Tog det relativt lugnt på morgonen och en bit på förmiddagen också, men vid 11 gjorde jag mig i ordning för att åka ner på stan för att träffa en tjej som liksom mig ska börja plugga på universitetet här i Örebro. Vid ett träffades vi vid resecentrumet, jag åkte buss ner! Det var inga problem. Vi gick lite på stan för att sen gå upp på ett fik och fikade och snackade lite.

När det var klart kände vi båda att det var dags att bege sig hemmåt, hon åt det ena hållet med sin cykel och jag försöka hitta rätt buss! Vilket visade sig vara väldigt svårt. Jag satte mig på FEL buss! Åkte åt HELT FEL håll, vilket resulterade i en buss tur på omkring 1 timme. Gick av tillräckligt nära för att jag tyckte att jag kunde gå hem, men det tog sin tid innan jag kände mig tillräckligt orienterad för att kunna hitta. Men jag var jävligt lycklig när jag kände igen mig! Haha!! Gick in på ICA och handlade lite och sen äntligen hem!

Jag hoppas på att bostadsgarantin kontaktar mig snart. Jag vill verkligen ha en lägenhet närmare campus. Det här kan bli liiiite problematiskt! Haha.. Drygt!

To be continued....

Inga kommentarer: