fredag 30 december 2011

30 dec - gågna året.

Jag vägrar se på det här gågna året som ett dåligt år, det har varit väldigt händelserikt, jag har fått uppleva så mycket nytt, jag har fått känna saker som jag inte känner varje dag, jag har träffat så många människor som berört mig, både på gott och ont, jag har lärt mig mycket om mig själv, ändå känner jag mig inte färdiglärd. min gissning är att det är en livsprocess.. Vad har jag mer att lära? spännande? skrämmande? häpnadsväckande? Förtvivlande? Lockande?

Jag har sett döden, jag har sett lycka, jag har upplevt lycka, glädje och tyvärr en del sorg också. Jag fortsätter min strävan efter att slippa behöva uppleva sorg, slippa se döden. Det är min morot, att få slippa det där skiten. För det är skit! Jag vill inte. Och jag tänker motarbeta skiten. Vända på skiten så det blir solsken i stället för mörker.
Jag ger mig inte förens jag lyckas. Jag är envis som fan.
____

Hon sörjer det hon kommer att gå miste om
det hon inte hör och det hon inte ser
en dimma minst lika stor som henne själv
mörkar hennes omdöme
när ska hon öppna ögonen utan tårarnas dimma

Tårarna är tunga nu
fyllda med en sorg
en sorg hon ännu inte förstår sig på


Inga kommentarer: