måndag 19 november 2012

19 nov - pepparkaksbakande!

Skit! Jag glömmer bort det här lite.. eller inte så lite heller, ganska mycket tydligen. ASH!

Helgen har varit skön. Lugn. Har varit upp till paradiset i helgen, gjorde en pepparkaksdeg i lördags och så blev det utbakning av degen i går. Lyckades bra med degen smakmässigt, men jag fick proppa i degen en heeel del mjöl innana jag kunde baka ut den. Men ja, jag visste att det skulle bli så eftersom att jag medvetet inte hade i allt mjöl som stod i receptet. hellre en luftig deg som man får arbeta in mjöl under tiden som man bakar i stället för en torr och jobbig deg som spricker pga för mycket mjöl i! Så, så fick det bli!


Goda pepparkakor, och ojoj vad god pepparkaksdeg! Kommer garanterat behöva baka igen.. Snart skulle jag tro eftersom pepparkakor är alldeles för mumsigt! 


- Jag har det bra. Ta det inte för givet. 
Helgen har även gått i tankarnas tecken. Jag tänker då främst på killen som förlorade livet vid järnvägsspåret i Ludvika i helgen. jag tänker på honom, på hans familj, på alla drabbade. 

Inga kommentarer: