tisdag 6 november 2012

6 nov - Ett mästerverk värdigt en Elliot!

Tentan i medicinsk terminologi är nu avklarad. Det blev struligt i den sista delen av tentan men det verkar som att det ordnar upp sig ändå. Skönt det för annars hade jag nog varit helt galet arg och besviken på Umeå universitet. Nu kan jag förhoppningsvis lägga denna kursen bakom mig och med en massa nya kunskaper till användning i mitt kommande yrke! I morgon väntar ny kurs start.

Utöver att det strulade lite med tentan i morse så var det ett rejält oväsen i byggnaden där jag bor. Lät som någon höll på med en betongborr eller liknande, inne i badrummet gick det absolut inte att vara utan att man skulle tro att öronen skulle trilla av (där försvann min lugna morgonkissning hahaha). Sååå.. tvär och vrång som jag är så mailade jag till min hyresvärd (hade knappast tid för att sitta i telefonkö eftersom tentan skulle börja kort därefter) och beklagade mig lite över att det inte har kommit ut någon information om detta oväsen. Jag förstår att renoveringsarbeten måste göras lite då och då, men lite information så att man kan planera sin vardag vore väldigt uppskattat. Jag kan skatta mig lycklig som inte hade Elliot hemma idag! För det hade varit katastrof! Svaret jag dock fick från min hyresvärd var något i stil med att de alltid försöker informera när det ska genomföras arbeten som medför oväsen. Min spontana tanke är att denna människa som svarat mig inte vet vad hon snackar om, för det är ytterst sällan (läs aldrig) man får någon information. Man får helt enkelt ett abrupt uppvaknande på morgonen när de kör i gång med sina maskiner! Såå.. Morrat klart! Nu blir det en promenad sen är jag nog för trött för att orka gnälla något mer! Hahaha..

Elliotenkotten som är väldigt rädd för borrljud och liknande. 
Han blir som ett skakande asplöv när han hör det där ohyggliga oljudet! 
Inte lätt att vara en liten söt räv! Bilden tagen idag, han har fått sig en ny tröja så han slipper frysa så mycket nu när vintern är på intågande! En aning nyfriserad är han också! Ett mästerverk värdigt en Elliot! 

Inga kommentarer: