tisdag 1 december 2009

1 dec - veterinär och tvätt

Godförmiddag.

Idag är det full fart från början. Var jätte trött i morse, har inte sovit bra alls i natt. Elliot krånglade med mig när klockan var 3. Efter det hade jag svårt att somna om. När jag gick upp i morse var jag rejält trött i huvudet. Men jag piggnade till. Sen klockan 10 har jag tvättid. Håller på och tvättar för fullt!! Ska ner dit nu igen.

Förresten, var till veterinären med Elliot igår, på återbesök. Fick en remiss till Falu djursjukhus för att göra en allergiutredning på lille kotten. Tråkigt, men är det så att han har allergi får man ta det gå med behandling och sånt. Men veterinären Maria i Ludvika sa att behandlingar för allergihundar har blivit avsevärt mycket bättre när det kommer till behandlingsmetoder ex: kost och vaccination! Mer om det senare. Fick en tid till Falun nästa vecka. Utöver sina torra päls och hud mår Elliot bra! Han väger numera inte några 7 kilo heller, han är en 6 kg guldklimp istället!! ;)

Nu måste jag ner till tvätten...

Inga kommentarer: