tisdag 22 december 2009

22 dec - julklappar och pepparkaksbak!

Nu har bloggen hamnat i skymundan igen! Attans.
Har haft mycket att göra de senaste dagarna! I måndags var jag och två av mina syskon till borlänge för att köpa julklappar, Det tog sin lilla tid. Vi var i borlänge i över 4 timmar. Det tog betydligt längre tid än jag trodde! Åkte till farfar efter borlängetrippen, lånade farfars bil och åkte vidare till Ludvika, där Elliot väntade i lägenheten, UTANFÖR hans lilla inhägnad. Med en sko på vardera sida om sig. LILLA BUSFRÖ! Såg ENORMT skyldig ut när jag och sofia kom hem. Efter lite trätande på honom så var det full fart med bus!

Ett par timmar senare åkte jag vidare till pappa för att göra ytterligare en pepparkaksdeg eftersom Catarina ville baka pepparkakor. Snäll som jag är så erbjöd jag mig att göra en till pepparkaksdeg. Den fick stå över natten och när jag började med degen i dag trodde jag att den skulle bli helt omöjlig att baka ut, men den blev suveränt bra! Fick lite revansch på pepparkaksdegen! haha! Elliot har varit väldigt duktig idag också!

Nu fick jag problem. Behöver ut och gå med Elliot, och vill ut och gå med Cilli. MEN jag har ingen nyckel! så jag kan inte låsa lägenheten. Så nu måste jag ta itu med det problemet! Suuuck! Krångel krångel! Men det ska lösa sig...

Inga kommentarer: