måndag 23 januari 2012

23 jan - skratta eller gråta?

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta..

Jag är så överkörd när det kommer till den där bilen alltså. Det betyder en hel del att kunna sätta sig i subban, dra igång musiken och bara köra.. bort bort bort. Vare sig det är långt bort eller bara en bit bort. Det betyder så mycket att kunna komma ifrån, om så bara en liten stund.

Men, så häromdagen, då började subban att låta som en riktig subba, (vilket ju inte denna subba gör i vanliga fall haha) Med andra ord, jag trodde att subban hade hål i ljuddämparen. Men jag upptäckte idag att jag hade fel, det är AV! precis där ljuddämparen börjar har det gått helt av. Jag har väl haft tur som inte tappat hela skiten. Men, nu var det ju så att jag skulle iväg en sväng, men vågade ju inte ge mig iväg utan att först ta bort ljuddämparen som bara satt i gummihängorna.

Skulle jag stå mitt på parkeringen, mitt i stan och leka mekaniker? Ooo ja, om jag gjorde! HAHA! I typ femton minuter, sen erkände jag mig tillfälligt besegrad och körde sakta sakta upp på åhlenstaket för att springa hem o hämta ett tillhygge för att få loss skiten. Jag offrade en kökskniv och jävvlar vad jag skar i de där gummihängorna! o rätt som det var så hade jag ljuddämparen i näven! Nöjd över vad jag lyckats med helt själv, torka jag bort smutsen på händerna med iskall snö, satte mig i subban, drog i gång musiken och så åkte jag iväg en sväng. Kärlek det!

Inga kommentarer: