måndag 2 november 2009

2 nov - veterinärsamtal

Uppe tidigt i morse, försökte en lång stund att få tag på veterinären. Det tutade upptaget.. upptaget.. och åter upptaget, men till slut kom jag fram. Men hann inte säga något för hon på andra sidan luren frågade om jag kunde vänta en stund, javisst sa jag. Jag fick vänta i ca 10 minuter. Inte alls så roligt, Men jag kan ha förståelse för det, för vad jag kunde höra under tiden jag väntade så hade de problem med en hund som visade tecken på rädsla och försvarsmekanism. Stackarn!

Men till slut fick jag i alla fall prata med en kvinna på veterinärkliniken, förklarade hur läget var med Elliot, och fick en tid till veterinär Maria på torsdag förmiddag! Känns bra, men hade helst velat ha en tid idag. Men så blev det inte. Får hålla mig till torsdag!

Elliot är en lugn sötnos idag, har varit lite nervös idag på grund av att det hålls på med renovering av parkeringshuset som är ett stenkast härifrån, så det låter ganska mycket i byggnaden. Men jag hade tänkt ta en lång promenad med Elliot om en stund!

Ska fixa och dona med lite nödvändigheter innan promenaden...

Inga kommentarer: