måndag 15 april 2013

15 april - Många böcker!

Dagen har inte riktigt gått som jag tänkt. Men det är bara att ta nya starka tag i morgon. Just nu väntar jag på att tvättmaskinerna som går ska bli klara så jag kan hänga tvätten. Efter det ska jag till Mamma med Elliot för att ge honom sin spruta, därefter ska jag till Cilla en sväng och gå en promenad är tanken i alla fall. Jag vill hänga upp tvätten för torkning innan jag åker iväg så den hinner torka idag, trökigt att ha tvätten hängandes hemma när jag faktiskt har möjlighet att torka tvätten i ett torkrum! Tyvärr blir det ju lite sent att åka iväg men det får bli så idag. 

Jag har inte kommit särskilt långt med fördjupningsarbetet, så här är det jämnt när det börjar en ny kurs. Att komma igång är inte alltid det allra lättaste! Haha, men det känns som att jag börjar få rätsida på strukturen i det hela, i alla fall i huvudet, sen om det fungerar i verkligheten är ju en annan sak. Men jag tror att jag lär begränsa mig till bara patientsäkerhet i stället för att ha med sekretess också. Min empiriska undersökning kommer att bli litterär, det är i alla fall det jag strävar efter. Har ingen lust att hålla på med intervjuer inom olika yrkesgrupper etc etc. Nej, för allra sista gången på denna utbildning ska jag ha näsan i böcker. 

Och på tal om böcker, jag har räknat ut att jag köpt nästan 30 böcker på mina två läsår på universitet. Det känns faktiskt som ganska många?! 

Inga kommentarer: