torsdag 4 april 2013

4 april - längsta inlägget på länge - tandkaoset!

HUR kan jag ha glömt att skriva om kaoset jag varit med om i veckan?!

Så här ligger det till, tidigare i veckan stod jag i badrummet och hade precis borstat tänderna, innan det var dags att kasta sig i sängen, när jag av någon anledning märker att jag fortfarande tycks ha nå tok i munnen trots att jag borstat tänderna?! Så jag plockar fram tandborsten och kör på igen då, ännu mer noggrant.. Men det där toket i munnen vill inte försvinna, till min förfäran så slår det mig att; Skiiiit också, det kan fan inte vara sant!! Har jag ett hål som jag så jävla tydligt kan se?!! Fick liiiite smått med panik men ja, inte så mycket att göra åt när klockan är läggdags. Dagen efter, efter att jag gjort lite andra ärenden på lasarettet bland annat, så ringer jag till tandläkaren och får som tur är en tid dagen därpå. Jag har varit en riktig fjant och skjutit fram på besök hos tandläkare. Jag skulle egentligen inte kalla det för tandläkarskräck, snarare en rejäl oro och ja, ångest över vetskapen att man inte har varit och kollat upp munnen de senaste.. ja,.. huumm.. typ 6 åren.. MEN, det ordnade sig i går när jag var hos tandläkaren, eller rättare sagt tandhygienisten. Jag lär tyvärr gå dit igen. En tand som av någon outgrundlig anledning.. eller ja jag förstår anledningen, men kan egentligen inte förstå orsaken, men en visdomstand måste ut ur munnen.. fyfan.. jag känner redan nu hur jag svimmar! Fyfan.. kanske ska proppa i mig lite tramadol innan?! HAHA.. nej nej, skämt och sido, det får fixas där och då.. Fick bedövningsgel i går när tandhygienisten skulle ta bort tandsten (fräscht blogginlägg som fan) och jag lovar, det måste fan ha samma smak som rävgift.. Anyhow, den där gelen gjorde så tungan domnade bort, det var lite fränt.. på ett obehagligt sätt haha!

Snart är det fan dags för sängen, men jag känner mig lite uppskruvad, för i morgon bär det som sagt tidigare av till Karlstad för en helgdejt med Sandra! I morgon är det bestämt att det blir fest. Jag ska för första gången på jävligt länge festa loss, även om jag ALLTID (mer eller mindre) festar med stil! HAHA.. DET lär visa sig på lördag alla pinsamheter man fick för sig att göra! Men en sak är säker; jag känner för att göra något utöver det vanliga. Jag kommer inte sminka mig "the usual way", Nej, med lite tur så har jag flyt med sminkningen i morgon så jag får till det där lilla extra! MOHAHA!

Linkin Park – Breaking The Habit

Linkin Park – Somewhere I Belong

Långt inlägg, var längesedan jag skrev ett sådant långt inlägg.

Måste även tillägga att tack vare mina 10 veckors praktik på lasarettet som sekreterare så är jag alldeles för medveten om hur jag skriver ord. Jag har alltid ogillat "fjortisspråk" och felskrivningar på alla sätt och vis, men det måste ju finnas några gränser för hur strikt man kan bli!? Jag är inte perfekt.. Har säkert flera stavfel i denna text, men, jag är inte på jobbet, eller praktiken.. så jag behöver inte läsa texten om och om igen. God natt.

Inga kommentarer: