fredag 14 november 2008

Började dagen med att upptäcka att katten balder låg i sängen och kurrade.. då var klockan 06.00 på morgonen, en halvtimme innan jag egentligen skulle vakna och gå upp! Men jaaja, kunde ialla fall inte sova något mer så jag låg med balder på min mage och halv "snussa". Skulle med pappa och co till borlänge, Dom skulle till borlänge för att åka tåg till Åre på nå jippo.. Och jag skulle väl ta bilen hem igen, Åkte en sväng till farfar, åt lite mys frukost med farfar o sen åkte jag in till stan för att hämta Maria, och handla åt farfar, lämna in farfars klocka för "byte av batteri" och sen hämta anabanana.. Tillbaks till farfar för att lämna hans varor! när vi kommer in till farfar har han plockat ner kökslampan!! Och får inte tillbaks den i hänganordningen! Ajabaja farfar! Så det blev lite stök och fötter på bordet för att få tillbaks lampan där den skulle vara.

När det var ordnat åkte jag och Maria till bushen, eller, vidare genom bushen! Woohoo. Plockade in varorna där de skulle vara och sen ut i vedboden för att plocka in maaaassa ved för att kunna göra mysiga brasor! Vi gick flera vändor, så vi skulle klara oss hela kvällen (nu så här i efterhand har vi så vi klarar oss en bit in på kvällen i morgon också! haha) Sen har vi faktiskt pluggat lite också, men lär plugga mer i morgon!! Kvällen har varit skön, förutom vissa små stunder då mitt blodtryck har rusat upp till ohälsosam nivå! Meen, det där orkar jag faktiskt inte med något mer, det får bli som det blir... Skiter i vilket.

Nu ska jag och Maria bädda åt henne och sen är det nog sängen som gäller,
är trött i nacke och huvud, som vanligt.
god natt.

Inga kommentarer: