måndag 3 november 2008

Crapy day

Den här dagen har bara varit jobbig.
Vaknade faktiskt med en obehagskänsla inom mig.. kände att jag ville krypa ner under täcket i sängen o bara glömma denna måndag. Men nej, envist nog började jag plocka ihop mina saker för att sedan åka från nyhammar och hem. När jag kom hem, fick jag skotta snö så bilen skulle komma in på gården.. Sen leta förgäves efter nyckel in!! Fick erkänna mig besegrad, Jag hade ingen nyckel hem! Dåligt med batteri i mobilen (eller ström i mobilen som min morbror så gärna påpekar) hade jag också.. Lyckades ringa till min bror som skulle få tid över kl 14.00 för att möta mig o ge mig sin nyckel in.. Väntade i nästan en timme på honom! Sen gav jag upp, åkte o handlade o sen hem igen för att vänta in mor.. När jag sen satt i bilen och väntade fick jag syn på kontakuttag på husknuten! Jaaa tänkte jag! Mamma använder ju den där kontakten till motorvärmaren.. så varför skulle inte jag kunna använda den för att ladda mobilen?! Jag hade med ju mig min mobilladdare! Så sagt och gjort! jag fick en snilleblixt som faktiskt fungerade! YIPPI! Fick i alla fall vänta på mamma. Men jag hade sällskap i alla fall! Pratade med Maria i mobilen. Måste ha varit en rolig syn.. där står jag, vid husknuten o pratar i mobilen med laddare i kontaktuttag! Nåja.. När mamma väl kom hem ville jag inget annat än att lägga mig i sängen o kolla på charmed! vilket jag också gjorde, tills jag somnade ifrån det! haha!

För att nämna helgen så har den varit bra. Trodde att jag skulle bli själv i Nyhammar i helgen. för pappa och Co skulle bort. Men bror min ångrade sig o ville stanna hemma för att kunna åka skoter. Fick över 2 dm snö natten till fredag och under fredagen.. så då ville han passa på.
Har varit i paradiset och lekt i snön.. Varit i nyhammar.. hos pappa och tagit hand om huset och katten balder.. Bror var snäll o tände en brasa i öppna spisen! Såååå myyyys!!

Men nej. Nu är det dags att lägga sig..
ska upp i tid i morgon! I morron händer det grejer som jag inte känner mig upplagd för.
Men det är bara att härda ut!
Godnatt!

Inga kommentarer: