torsdag 18 mars 2010

18 mar - nu går..

Skam på torra land! Jag måste verkligen putsa fönster snart! De är smutsiga! och har en massa konstiga hand- och fingeravtryck. Smååå söta fingeravtryck, vems fingeravtryck kan det vara? Den som gissar rätt får en puss i påsk! mohahaha

Skojar bara! Det är Devins hand- och fingeravtryck. Han är verkligen en fröjd att ha i närheten. Och det väl det som är hela grejen med livet, De små liven ger de större liven fröjd. Det som gör livet till livet med stora bokstäver. Med stor innebörd. Man ska inte tynga ner sig i bitterhet, tjurighet, sorg, avundsjuka och elände. Det är lätt att man gör det men det gör ingen gott, och allra minst den som sitter där med sitt elände och allt vad det innebär. Ibland, i vissa situationer kan det vara nödvändigt med tillexempel sorg, men den får inte ta över. Man måste resa sig upp, skaka av sig sorgen och ta tillbaka det som är livet just för dig. Det behöver inte vara en hejdundrans karriär, rikedom eller kändisskap. Det är de små sakerna i livet som gör livet till LIVET. Familj, vänner, djur, natur, musik, hemmet och så vidare. Det kan vara vad som helst, hur litet som möjligt som lyser upp livet!

Det kanske inte är hela grejen med livet för alla, men det kanske är en stor del av vad "grejen med livet" är. Gör din sak, var glad över det du har, hur litet det än må vara! Le ditt vackra leende och var glad!

Det kommer jag att vara, även fast jag har dagar, tillfällen som bara är skit, så kommer jag att resa mig från det och dansa och sjunga med i den underbara musik som finns i mitt liv.(även om det låter förjävligt när jag sjunger och jag dansar lika smidigt som en elefant)!!
Vilket konstigt inlägg..
Maybe it doesn`t make sense to you, but it does for me!

Inga kommentarer: