lördag 6 mars 2010

6 mar - bespara mig.

Det är festligt ikväll.. bland grannarna. De lyssnar på barbiegirl på väldigt hög volym. Jag känner mig väldigt gammal, för jag tycker att den låten var acceptabel att lyssna på när man skulle till o lära sig gå, alltså i väldigt låg ålder. Under tiden som jag sitter o tänker på detta faktum rycker någon i min dörr, mitt hjärta hoppar till och jag blir rädd, låste jag dörren??

Jag har tur, den här gången, ingen kan komma in om inte jag väljer att låsa upp dörren eller om någon skulle ha nyckel in till mig. Hur illa är det egentligen med sprit/alkohol sinnet när man inte ens kan komma ihåg vilken dörr man ska in i? Eller när man inte ens kan respektera andra människors liv? Nåja, sådant försvinner ju i samma veva som man häver i sig, desto mer man dricker desto mindre förstår man..?

Men snälla. Bespara mig barbiegirl låtar och ryck i dörren...

Inga kommentarer: