torsdag 25 mars 2010

25 mar - kastspya!

Sov hos mamma till idag. Åkte med henne in till stan i morse. Elliot och jag gick och vilade när vi kom hem, låg och snoosade lite till vakna med the voice och rätt som det är så sover vi! Haha. Det var förbaskat skönt att få sova en liten skvätt extra, MEN jag vaknar abrupt när Elliot börjar hulka, jag är chockad och rättså imponerad över min reaktionsförmåga kan jag säga.. Jag reagerar på en gång och grabbar tag i Elliot (som ligger i sängen om det inte framkommit) och skyndar mig att ha ner honom på golvet så jag slipper spyor i sängen.. Och Precis när han är utanför sängens gräns så kräks han en kastspya över hela golvet.. Såg inte fräsht ut, där det låg över HELA golvet, en sån liten spya lyckas komma över hela golvet.. Men jag var nöjd, för hellre att den kom över hela golvet än i hela sängen! Bra jobbat! Elliot tycks må bättre nu i alla fall.. Dumt att spy när det är Dags-för-spruta-dagen!

Yepp, så är det, Elliot ska ha ytterligare en vaccinspruta idag. Dags för dosen 0,8 ml. håller tummarna!

Inga kommentarer: