torsdag 25 mars 2010

25 mar - fel och misstag.

Vad är det egentligen som jag har gjort som du inte har gjort? Vad är det för skillnad? Om det ens finns någon skillnad? Ett misstag är väl ett misstag, ett fel är väl ett fel? Tryck in det i dom kategorierna om du så jävla gärna vill. Men i samma stund som du väljer att lägga dom i katergorier, så har du förbrukat din rätt att komma med krav, för vad har jag gjort som du inte har gjort? Du har också gjort fel, du har också gjort misstag så när du väljer att sätta det en annan har gjort i en kategori som stavas fel och misstag så gör de en annan har gjort inte mycket värre än vad du har gjort.. Eller inte gjort för den delen. För det kan man ju trycka in i kategorin "fel och misstag". Tack tack och åter tack, jag älskar ordens betydelse och jag kan verkligen känna styrkan i vartenda ord i den här texten...

För alla er få som läser min blogg, tänk till, När ni uppfattar någon som ni tycker gör fel, eller gör ett misstag, tänk då på vad ni själva har gjort.. för ni är väl inte helt oskyldiga? Döm inte, lär er i stället..

Inga kommentarer: