måndag 25 maj 2009

25 maj - En sån vacker dag...

En sån vacker dag, och jag har haft huvudvärk iprincip hela eftermiddagen och kvällen. Nacken och axlarna värker också... Beror det på jobbet? Suck. Det blir väl bättre så småningom förhoppningsvis. I dag har jag i alla fall varit till Telia och AF. Besöket hos Telia var inte roligt, ingenting har hänt med min mobil. Så jag är fortfarande utan mobil, eller ja jag har ju min jätte gamla telefon. Vägrar låne-telefon, för ärligt talat tycker jag att de är äckliga, och allt som oftast hittar man saker i telefonen man inte vill se. Så, jag går omkring med min gamla telefon som har värdelöst batteri och som har lite stenålders-känsla. Haha.

Det gick bra vid AF i varje fall, får se vad som händer. Jag väntar med spänning på resten av veckan, väntar såklart på "löningen". Gör självklart lite planer.. Men inte allt för mycket, känner att snåljåpen inom mig kryper fram och visar sitt lömska ansikte. Den som spar hon har säger snåljåpen.

omkring 5 i eftermiddag tog jag cykeln till Anabanana. Det var enormt längesen jag cyklade!! Jag var nästan vinglig och rädd när jag cyklade de första metrarna! Galet! haha. Men jag kom till Anabanana i alla fall, och vi lagade mat, fläskfilè, klyftpotatis och tsatsiki. Vi satt på hennes fina lilla balkong och åt och myste, hade en nybadad Elliot som solade på balkong-golvet. haha. Härligt! Det måste göras igen! När jag var på väg hem för ungefär en halvtimme sen, ser jag stora lastbilar komma åkandes i rondellen när jag går vid Mcdonalds, och jag förstår genast att det är "Axels nöjesfält" som kommer, och har Ludvika som nästa stopp.. så i stället för att gå "den vanliga" vägen hem, går jag rakt i stället, mot "raggar parkeringen" där nöjesfältet brukar slå läger, enbart för att min nyfikenhet tog över! Då ska ni veta att jag inte alls är förtjust i förändringar, föredrar att gå "den vanliga" vägen.. Men ombyte förnöjer? Nå, jag blev nöjd över att låta de där nöjesfälts-lastbilarna tuffa förbi mig, jag blev faktiskt riktigt glad och kom på mig själv med att ha ett stort leende på läpparna... Tänk vad de små sakerna i livet kan göra en riktigt glad..

Men nu ska jag sova. nacken,axlar och huvudet skriker ut sin smärta. God natt.

Inga kommentarer: