lördag 9 maj 2009

9 maj - veckan som gått.

Så mycket som händer nu! vart tar tiden vägen? Och hur kan jag ha så mycket att göra, känns ganska ofattbart. För det är inte direkt så att man måste upp tidigt varje dag, fem dagar i veckan för att ta sig till jobbet.. Neeej. så är det inte, än.. Fast, jag kommer inte behöva gå upp tidigt, snarare SEEEENT! Jag har fått ett nattjobb.
+ att lasarettet har ringt och erbjudit mig 2 helger framöver, jag tacka och tog emot. Fast nog måste jag erkänna att jag småmuttrat lite över lasarettet, för det var ett tag sen de erbjöd mig jobb. Meeen, det går inte att gräma sig över det.

Denna vecka har innehållit;
* Resa till kalmar måndag-torsdag - hämtat Elliot och träffat söta syster Sofia.
* Pratat med polisen, lämnat "vittnesuppgifter".
* Sökt jobb - redovisat sökta jobb för AF
* Varit till skolan - fått VG i Engelska B och Social Omsorg (YES!)
* Städat - Thanks maaaammi <3

Och, Jag har kommit på att ingenting blir bättre av att tänka sig trött på saker som hänt i det förflutna, visst kan man tänka på saker och ting som hänt förr, men jag tror inte att någon ärligt kan säga att de mår bra av det?! Många bra minnen kan ge en ett leende på läpparna men i slutändan rinner leendet av en för att man inser att man "saknar" den tiden. Eller många dåliga minnen som gör att ögonen fylls med tårar och det slutar med att tårarna rinner nerför kinderna.

Men, ibland ger jag mig själv tiden att "sörja", för jag är trots allt inte mer än mänsklig.

Inga kommentarer: