söndag 22 februari 2009

22 februari - borlänge m.m

Skäms på mig, Det har gått flera dagar sedan jag bloggade sist! Men det har sin förklaring; jag har inte haft tillgång till internet sen i Torsdags. lillebror var till mig och hämtade det, för han skulle bort, så han ville ha med sig det. Men det gör mig egentligen ingenting, har inte världens behov av att ha tillgång till internet 24 timmar om dygnet. Visst är det bekvämt, men knappast livsviktigt. Nog om det..

Har varit hos mammi tidigare iveckan, dock sov jag bort halva kvällen vilket var dumt, för jag sov bort chansen att prata strunt med mammi. Men det blir väl fler gånger. Har haft en tuff vecka med Elliot, han har inte riktigt varit sig själv känns det som, inte ätit som han brukar göra. Vilket säger en hel del, för han är glad i mat, Men tidigare i veckan har han inte velat äta. Har nu kommit fram till att jag antagligen har köpt fel mat, och/eller att han får ont i magen av maten. Så det blir väl till att köpa en "bebismat-påse" och blanda ut den med "vuxen" maten. får se om det hjälper. Ska höra vad veterinären tycker, ska nämligen dit på Tisdag med Elliot, då är det dags för kastrering.. Ska passa på att vara frågvis då.

Annars är det så att jag är katt och husvakt i helgen. Sitter här i mörka och öde Norrbo och har trist. Men har faktiskt tillgång till bil, så det är shyst. Har varit en sväng till borlänge idag. Shoppade maaassa! Fast ändå inte tillräckligt känns det som.köpte bland annat; en tunika(lila), tights, mascara, foundation, fingervantar och taaadaa..: Trosor!! hahaha.

Sen har jag hämtat Elliot hos mammi idag, och färgat håret. Nu är jag mer brunröd i håret. Ska nog gå till frissan på måndag och boka klipp-tid. Dags för det nu känner jag.
Igår var jag hos Emilia en sväng, det var trevligt! Milis är tjockis nu, det är en stor ärta som finns inne i milis mage. haha. Får se när ärtan vill ut! Spännande späännande! När jag skulle åka hem från Milis så krockar jag nästan med 2 älgar som står på vägen/vägkanten och glor. Jäääätte läskigt! Hade väl satt fint om jag hade trasat sönder ännu en bil. Nej fyyy hemska tanke!

Annars så har gårdagen och dagen varit helt okej. Lite stressigt i borlänge bara. Men det har jag tagit igen ikväll. har tagit det luuugnt! Nu ska nog jag och Elliot lägga oss framför tvn och kolla på film eller något!
Godnatt
på återskrivande.

Inga kommentarer: