fredag 6 februari 2009

6 februari - påkörd!

Jag är återigen upprörd! Jag och Anna fick låna bilen av pappa så jag kunde skjutsa upp anna till hennes jobb vid harnäs. När jag är på väg därifrån ser jag att en bil på vänstra sidan backar ut från en parkering, backar ut på den vänstra sidan, jag har hela högra körfältet fritt och tänker att i och med att den andra bilen står på vänstra sidan, och heller inte visar några tecken på att den ska fortsätta köra, så kan jag köra förbi den bilen och köra vidare för att hämta pappa på hans jobb. MEEEEN så fel jag har!

När jag nästan har kört förbi bilen känner jag ett "bump" i bilen och ser direkt i speglarna att bilen jag körde förbi har kört ut och träffat farfars bil!! Jajemensan!! Bilarna hade fått kontakt och farfars bil har numera vita repor som pryder den i vanliga fall röda lacken.
Jag är så upprörd så jag studsar här i köket hos pappa. Jag frågar mig själv om kvinnan som körde den andra bilen SÅG mig överhuvud taget när hon backade ut sin bil från parkeringen?? Och varför visar man inte tecken om man ska köra vidare, speciellt om man har en bil bakom sig?! O det spelar väl ingen roll vare sig man har en bil bakom sig eller inte så visar man ju tecken när man ska förflytta sig i sidled!! Jag är enormt upprörd och fy fan va irriterad jag blir! Om försäkringsbolaget anser att det där är mitt fel bli jag fan rent ut sagt fly förbannad!

upprörd och irriterad är jag, och ont i nacken har jag också.. usch vilken fredag eftermiddag!
kommer garanterat ta lååång tid innan jag lugnar ner mig..!!

1 kommentar:

Milis sa...

Usch då. Låter inte som en kul dag de där... Hoppas du mår bra iaf! (bortsett från nacken då) Pussis!