onsdag 25 februari 2009

25 februari - uppdatering!

Uppdatering som gäller, nu när bredbandet är tillbaks efter att ha varit på vift nästan en vecka. Har hänt en del, men vissa dagar har bara varit slöa. I helgen som var hälsade jag på hos Milis och Tim, Treevligt treevligt. Bakade tårta, blekte håret och fick mig några härliga skratt! Så tacl för en trevlig fredagkväll! När jag var halvvägs hemma så mötte jag på 2 älgar som stod mitt på vägen och bara kollade på mig när jag saktade in. på lördagen åkte jag en sväng till borlänge, man måste passa på när man har tillgång till bil!! haha. köpte lite smått och gott, kändes härligt att shoppa! woohoo! Det måste göras igen! Efter trippen till borlänge så åkte jag för att hämta Elliot hos mammi, Sen raka vägen till Norrbo för att elda och hålla balder sällskap(pappa och co var uppe i lillhärdal o åkte skoter). Balder tyckte däremot inte om sällskapet som kom, för han stack raka vägen upp till soffan på övervåningen och låg där hela lördagkvällen. Elliot som ville leka! haha. Men det fick han inte göra.

På Söndagen så var jag och Elliot ute och lekte i snön ett bra tag. Elliot fick tokryck och sprang som en dåre, han kastade sig i snöhögarna så bara hans rygg syntes, och när han väl kom fram ur snöhögarna så hade han snö i hela ansiktet och på hela benen, som hade blivit till snöbollar... Vilket i sin tur gjorde så att han gick som om han hade något väääldigt obehagligt mellan benen!! HAHAHA. En sån otroligt rolig syn!



Jag och Elliot tröttnade på att vänta på att folket skulle komma hem på söndagen så jag packade ihop oss och tog bilen till stan. Sen har jag väl inte gjort nå speciellt, städat och donat i min lägenhet(det är hemskt vad dammigt det blir i en 1:a). Och i går var jag till veterinären med Elliot, det var dags för kastrering. Det var en lång dag. Dagen började med att han tuggade på garderobsdörren när jag var och hämtade bilen jag skulle ha till veterinären. SUUUCK! Och väl vid veterinären fick vi vänta i typ 40 minuter innan vi fick komma in till veterinären.. Visserligen fick Elliot sin lugnande på dom där 40 minuterna vi fick vänta, kändes dock mer som att Elliot inte alls blev lugnare av det där lugnande medlet.. Han låg i min famn och pep iprincip hela tiden vi fick vänta.. När vi väl kom in till veterinären så fick elliot en kanyl satt på framtassen och 5 sekunder senare låg Elliot i min famn och sov. 20 minuter senare var Elliot kastrerad och jag hade haft min pratstund i väntrummet med herr polis. Haha. Resten av går dagen spenderades med att ta hand om Elliot efter hans operation, han var en tröttis och sov iprincip hel eftermiddagen och kvällen. Till sist kände jag mig tvungen att dra på Elliot den hemmagjorda "blöjbyxan",(så att Elliot inte ska pilla på operationssåret) Elliot tyckte inte om den alls. Tratten som jag fick med mig från veterinären tycker han heller inte om. Den får han panik av. Stackars totten. Han bara står och blänger surt på mig när jag drar på honom tratten. Får mindre blickar av honom när jag dragit på honom "blöjbyxan" så därför får det bli den istället för tratten.



Nåja. Det här blev ett väldigt långt inlägg, orkar ni ens läsa det?! haha. Och jag har inte ens skrivit om den här dagen!! I korta drag så har den varit lugn, Varit i min lägenhet med Elliot o tagit hand om honom. ut o gått korta promenader med honom, försökt att få honom lugn när han har skuttat och kastat sig i snön hejvilt! Inte lyckats så värst bra med det.. haha. Nu börjar han bli som vanligt igen. Har bror på besök idag också! han ska sova över här! Wohooo! trevligt med sällskap!!



Godnatt hejdå!

Inga kommentarer: