lördag 7 februari 2009

7 februari - skoterkörning!

WIIIIIIIE!! Jag har kört skoter som en tok idag!! Har varit enormt kul, var nog flera år sen jag körde skoter. Så det var riktigt kul att åka idag.. Var ut på isen med bror och lekte lite.. han körde polarisen, som pappa tagit hem till låns, för att pröva den om det eventuellt ska bli ett köp av den! Jag körde yamaha venture, jädrar vilken fart! VROOOOOM! Hoppade och sladdade, tjaaa, jag till och med snurrade runt ett varv, men det var bara för att jag gasade till lite för hårt på slät is.. rena rama karusellen! haha.

Meeen! det är inte bara lek med såna där maskiner! Man måste hålla pli på sig! Och självklart hade både jag och Tobias hjälm. (bara så du vet mammi.) Men sammanlagt kanske jag har kört omkring 5 mil med skoter idag, så jag kommer nog känna det i kroppen i morgon. Det visar sig i morgon, men jag ska vara ärlig o erkänna att jag redan känner av det i kroppen.

Angående gårdagen och gårdagens blogginlägg så sa inte farfar så mycket angående sin bil, jag och Tobias har tvättat av bilen idag, för att se vad för eventuella skador som fanns på bilen, och tyvärr visade det sig vara repor på spoilern bak på vänster sida och även ovanför spoilern så det lär dit ny lack även på bakskärmen. AJAJ! Men så ligger det till.. Skönt att inte farfar blev arg på mig. Han ryckte mest på axlarna och började prata om försäkringsbolag.. När han fick reda på att försäkringsbolaget redan var kontaktat så var det inge mer med det. Utan han började prata om annat, att Ticko ska ha det och det och blaa blaa blaa. Så var det med det.

Nu är jag så trött i kropp och själ så jag ska lägga mig och mysa med min 4:e bok Harry Potter och sen ska jag soooova!
Skriver om morgondagens bravader i morgon!
Natti på er!
Bye.

Inga kommentarer: