måndag 11 januari 2010

11 jan - veterinär och grattis!

Vaknar av mobilen som jag ställt på ringning vid 9, skjuter fram lite så jag ligger och halvsover 45 minuter till. (jag som aldrig brukar snooosa.) Men nu är jag vaken, och har rejält ont i halsen och är snuvigare än vanligt. KUL! Om några timmar kommer pappa hit för att låna ut bilen till mig så jag kan ta Elliot till veterinären i Falun. Är lite nervös över hur det ska gå hos veterinären faktiskt. Vad kommer dom att behöva göra för att få reda på vad som är fel? Elliots päls är torr och sträv/tunn. Han kliar sig och verkar inte alls må bra i pälsen/huden. Han har blivit behandlad för demodex i ca 6 veckor nu och det har inte gett något resultat direkt. Verkar inte vara det som är problemet. Kanske blir det en allergi-utredning idag? Blodprover? prick-test? Elliot kommer nog inte tycka så bra om mig senare idag efter allt jag fått honom till!

Nu blir det en liten kylig promenad med Tottis och sen frukost för min del (Elliot har redan fått sin).

Och syster Anabanana fyller år idag! Wiihoo! Grattis!

Inga kommentarer: